Perearsti nõuandeliinilt saate nõu lihtsamate terviseprobleemide korral, juhiseid esmaseks abiks ning vajadusel ka infot tervishoiu korraldust puudutavates küsimustes.

Perearsti nõuandeliin on üleriigiline telefon, kust saab professionaalset meditsiinilist nõu 24 tundi ööpäevas.

Telefonile vastavad kogemustega nõustajad - pereõed ja perearstid.

Perearsti nõuandeliinilt antakse meditsiinilit nõu nii eesti kui vene keeles.

Meditsiinilist nõu saab küsida lühinumbrilt 1220* või helistades telefonile (+372) 6346 630.

Pikale numbrile saab helistada nii Eesti siseselt kui ka välismaalt.

Helistades lauatelefonilt lühinumbrile 1220 on esimesed 5 minutit tasuta (v.a. Starmani ja Tele2 võrgust), peale 5 minutit tasub helistaja kõne eest kohaliku kõneminuti hinna aluse. Helistades mobiiltelefonilt lühinumbrile 1220, toimub helistamise eest tasumine alates 1 minutist telefonioperaatorite hinnakirjade alusel (Telia võrgust 0,2278 €/min, Tele2 võrgust 0,23 €/min, Elisast 0,21 €/min, seisuga 01.01.2016)

Perearsti nõuandetelefoni tegevuse kohta tagasiside andmiseks on teil võimalus pöörduda Arstlik Perenõuandla OÜ poole ( e-maili aadressile klarika.kallikorm@1220.ee või helistada telefonil +372 699 96 91), Haigekassa poole: (e-maili aadressile info@haigekassa.ee või telefonil +372 669 66 30) või Terviseameti poole (e-maili aadressile kesk@terviseamet.ee või helistada telefonil +372 694 35 00).

Perearsti nõuandeliin on ellu kutsutud selleks, et lihtsustada nõu ja abi saamist perearstilt:

  • ka sellel ajal, kui enda perearst ei ole kättesaadav;
  • kui arvate, et terviseprobleem ei vaja perearsti poole pöördumist;
  • kui viibite Eestis mõnes teises maakonnas;
  • kui olete välismaal ega saa kohe oma perearsti poole pöörduda (välismaalt helistades +372 634 66 30);
  • kui vajate konsultatsiooni kellegi teise (lapse, lähedase) tervise küsimuses.

Häirekeskuse andmetel helistab ligi kolmandik abivajajatest kiirabisse terviseprobleemiga, mis ei vaja kiiret ja elupäästvat sekkumist. Iga päev helistavad inimesed ka paljudesse perearstikeskustesse saamaks nõu ja abi arstilt või õelt ja teavet tervishoiu korralduse kohta. Nüüd võtab need valdkonnad üle perearsti nõuandeliin.

Nõuandeliin aitab analüüsida oma tervise seisukorra kriitilisust ja annab tegutsemisjuhised esmaseks abiks, lihtsamate olukordade puhul ka koduseks raviks. Tõsisemate terviseprobleemide korral informeeritakse helistajat vajadusest registreeruda oma perearsti vastuvõtule, pöörduda haigla valvetuppa või suunatakse kriitiline kõne kohe edasi kiirabisse.

Millega peab helistamisel arvestama?

  • Telefonile vastavad kogemustega nõustajad - pereõed ja perearstid. Vastused saab nii meditsiinilistele küsimustele kui ka üldisematele tervishoidu puudutavatele küsimustele.
  • Telefonile helistamisel kuulete esmalt sissejuhatavat teksti ja seejärel saate ühenduse õe või arstiga.
  • Kui helistate tervist puudutavas küsimuses, peaksite kõigepealt nõustajale täpsustama, kas helistate iseenda või kellegi teise, näiteks lapse haiguse tõttu. Edasi küsitakse statistika jaoks teie vanust ja näiteks lapse sugu ja vanust.
  • Seejärel rääkige oma murest võimalikult selgelt ja täpselt, rääkige, mida olete ise teinud oma mure leevendamiseks ja kas see on aidanud või mitte. Jälgige seejärel nõustaja poolt Teile esitatavaid küsimusi ja püüdke jällegi vastata võimalikult täpselt ja lühidalt. Kui küsimus ei ole Teile arusaadav, paluge seda korrata või selgitada, mida antud küsimusega mõeldakse. Mida täpsema info nõustajale annate, seda kergem on nõustajal Teie probleemi analüüsida ja anda Teile kõige parem lahendus.
  • Nõustaja aitab Teil analüüsida oma tervise seisukorra kriitlisust ja annab tegutsemisjuhised esnamseks abiks, lihtsamate olukordade puhul ka koduseks raviks.
  • Kui selgub, et Teie tervislik seisund vajab vältimatut arstiabi, suunatakse Teie kõne kohe edasi kiirabisse.

Enne helistamist:

  • Kraadige ennast või abivajajat, kelle pärast helistate, et nõustajal oleks hõlpsam nõu anda (NB! Eriti oluline väikelaste puhul)
  • Vajadusel mõõtke vererõhk (ja pulsisagedus) ning pange paberile kirja
  • Vaadake järele, milliseid ravimeid juba võtate, pange need telefoni kõrvale valmis, et nõustaja saaks vajadusel küsida nende toimeaine kohta
  • Pange paber ja pliiats telefoni kõrvale valmis, et saaksite vajadusel koduse ravi juhised kirja panna
Placeholder

Perearsti nõuandeliini numbrid on 1220*
või +372 634 6630 (saab helistada ka välismaalt).

Kõne maksumus

  • Helistades lauatelefonilt lühinumbrile 1220 on esimesed 5 minutit tasuta (v.a Starmani ja Tele2 võrgust), peale 5 minutit tasub helistaja kõne eest kohaliku kõneminuti  hinna alusel.
  • Mobiiltelefonilt perearsti nõuandeliinile lühinumbrile 1220 helistades maksustatakse kõne vastavalt mobiilioperaatorite poolt kehtestatud lühinumbritele helistamise tariifile (Telekom võrgust 0,2278 €/min, Tele2 võrgust 0,23 €/min, Elisast 0,21 €/min, seisuga 01.01.2016).
    Helistades lauatelefonile +372 634 66 30, toimub kõne eest tasumine telefonioperaatori hinnakirja alusel ning sellele numbrile saab helistada ka välismaalt.
  • Helistada saab kõikidelt sideoperaatoritelt üle kogu Eesti.

Perearsti nõuandeliini tegevuse kohta tagasiside andmiseks on teil võimalus pöörduda:

  • Arstlik Perenõuandla OÜ poole kasutades tagasiside vormi, mis on kättesaadav siin
  • Pöördudes Perearsti nõuandeliini projektijuht Klarika Kallikormi poole telefonil +372 514 9594 või saates e-kirja klarika.kallikorm(at)1220.ee
  • Haigekassa - e-mail info(at)haigekassa.ee, telefon +372 669 6630
  • Terviseameti - e-mail kesk(at)terviseamet.ee, telefon +372 694 3500

PEREARSTI NÕUANDETELEFON on üleriigiline telefon, kust saab professionaalset meditsiinilist nõu 24 tundi ööpäevas eesti ja vene keeles.

Nõuandetelefonile helistades saab nõu lihtsamate terviseprobleemide korral, juhiseid esmaseks abiks ning vajadusel ka infot tervishoiu korraldust puudutavates küsimustes.

Nõuandetelefoni numbrid on 1220* või (+372) 6346 630 (saab helistada nii Eesti siseselt kui ka välismaalt).

1220 on lauatelefonilt v.a. Starmani ja Tele2 võrgust helistades esimesed 5 minutit helistajale tasuta, edasi kehtib kohaliku kõne hind. * Mobiiltelefonilt perearsti nõuandeliini lühinumbrile 1220 helistades maksustatakse kõne vastavalt mobiilioperaatorite poolt kehtestatud lühinumbritele helistamise tariifile (Telekom võrgust 0,2278 €/min, Tele2 võrgust 0,23 €/min, Elisast 0,21 €/min).

Perearsti nõuandetelefoni tegevuse kohta tagasiside andmiseks on teil võimalus pöörduda Arstlik Perenõuandla OÜ poole ( e-maili aadressile klarika.kallikorm@1220.ee või helistada telefonil +372 699 96 91), Haigekassa poole: (e-maili aadressile info@haigekassa.ee või telefonil +372 669 66 30) või Terviseameti poole (e-maili aadressile kesk@terviseamet.ee või helistada telefonil +372 694 35 00).

Helistamisel ei tuvastata helistaja isikut, helistada ja nõu küsida võivad ka ravikindlustuseta inimesed.

Perearsti nõuandetelefon on ellu kutsutud selleks, et lihtsustada nõu ja abi saamist perearstilt:

  • ka sellel ajal, kui enda perearst ei ole kättesaadav;
  • kui arvate, et terviseprobleem ei vaja perearsti poole pöördumist;
  • kui viibite Eestis mõnes teises maakonnas;
  • kui olete välismaal ega saa kohe oma perearsti poole pöörduda (välismaalt helistades +372 634 66 30);
  • kui vajate konsultatsiooni kellegi teise (lapse, lähedase) tervise küsimuses.

Häirekeskuse andmetel helistab ligi kolmandik abivajajatest kiirabisse terviseprobleemiga, mis ei vaja kiiret ja elupäästvat sekkumist. Iga päev helistavad inimesed ka paljudesse perearstikeskustesse saamaks nõu ja abi arstilt või õelt ja teavet tervishoiu korralduse kohta. Nüüd võtab need valdkonnad üle perearsti nõuandetelefon.

Nõuandetelefon aitab analüüsida oma tervise seisukorra kriitilisust ja annab tegutsemisjuhised esmaseks abiks, lihtsamate olukordade puhul ka koduseks raviks. Tõsisemate terviseprobleemide korral informeeritakse helistajat vajadusest registreeruda oma perearsti vastuvõtule, pöörduda haigla valvetuppa või suunatakse kriitiline kõne kohe edasi kiirabisse.

Perearsti nõuandetelefon on ellu kutsutud selleks, et lihtsustada nõu ja abi saamist perearstilt:

  • Telefonile vastavad kogemustega nõustajad - pereõed ja perearstid. Vastused saab nii meditsiinilistele küsimustele kui ka üldisematele tervishoidu puudutavatele küsimustele.
  • Helistada saab kõikidelt sideoperaatoritelt üle kogu Eesti.
  • Lauatelefonilt helistades on esimesed 5 minutit helistajale tasuta, edasi on kõne kohaliku kõne hinnaga. NB! ei kehti Starmani ja Tele2 võrgust helistades.
  • Mobiiltelefonilt perearsti nõuandetelefoni lühinumbrile 1220 helistades maksustatakse kõne vastavalt mobiilioperaatorite poolt kehtestatud lühinumbritele helistamise tariifile (Telekom võrgust 0,2278 €/min, Tele2 võrgust 0,23 €/min, Elisast 0,21 €/min).
  • Telefonile helistamisel kuulete esmalt sissejuhatavat teksti ja seejärel saate ühenduse õe või arstiga.
  • Kui helistate tervist puudutavas küsimuses, peaksite kõigepealt nõustajale täpsustama, kas helistate iseenda või kellegi teise, näiteks lapse haiguse tõttu. Edasi küsitakse statistika jaoks teie vanust ja näiteks lapse sugu ja vanust.
  • Seejärel rääkige oma murest võimalikult selgelt ja täpselt, rääkige, mida olete ise teinud oma mure leevendamiseks ja kas see on aidanud või mitte. Jälgige seejärel nõustaja poolt Teile esitatavaid küsimusi ja püüdke jällegi vastata võimalikult täpselt ja lühidalt. Kui küsimus ei ole Teile arusaadav, paluge seda korrata või selgitada, mida antud küsimusega mõeldakse. Enne helistamist valmistage ette ka Teie poolt pidevalt kasutatavate ravimite nimed, et juhul, kui nõustaja seda küsib, saaksite anda täpse vastuse. Mida täpsema info nõustajale annate, seda kergem on nõustajal Teie probleemi analüüsida ja anda Teile kõige parem lahendus.
  • Kui selgub, et Teie tervislik seisund vajab vältimatut arstiabi, suunatakse Teie kõne kohe edasi kiirabisse.

Üleriigilise perearsti nõuandetelefoni teenuse tulemused: 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010